+ 31 6 203 304 63 info@meneertabak.nl

Veel gestelde vragen

voordat u contact opneemt met meneer tabak, leest u eerst de veelgestelde vragen.

Hoe kan ik op de hoogte blijven van nieuwe Meneer Tabak producten en acties?

Meneer Tabak stuurt ongeveer twee maal per maand een nieuwsbrief. Hier worden alle nieuwtjes in verteld over nieuwe producten en kunstenaars. Maar natuurlijk ook alle acties voor u als klant, zoals kortingsacties. Ook laten we daarin weten welke overige activiteiten Meneer Tabak onderneemt.

Daarnaast hebben we een blog, daar posten we meerdere keren per dag nieuwtjes op of leuke dingen die we tegenkomen. De blog is opgedeeld in verschillende categorieën, op die manier vindt u er altijd iets wat voor u interessant of leuk is.

Maar natuurlijk zijn we ook te volgen op Facebook en Twitter, waar we iedereen bijna dagelijks op de hoogte houden van alles rondom Meneer Tabak.

Heeft Meneer Tabak ook een winkel?

Meneer Tabak gevestigd op de Singel 393, 1012 WN Amsterdam.

Wat zijn de algemene voorwaarden?

U kunt hier de algemene voorwaarden van Meneer Tabak doorlezen.

Hoe gaat Meneer Tabak om met mijn persoonlijke gegevens?

Meneer Tabak gaat zeer zorgvuldig om met uw persoonlijke gegevens en behandelt deze vertrouwelijk. Uw gegevens worden gebruikt voor het nakomen van de koopovereenkomst en zullen niet aan derden ter beschikking worden gesteld. Meneer Tabak houdt zich hiermee aan de Wet persoonsregistratie. U kunt hier onze privacy policy nalezen.

Ik ben zelf kunstenaar/ productdesigner of creatief ondernemer, en ik zou graag mijn werk op de Meneer Tabak website presenteren.

Meneer Tabak is altijd opzoek naar nieuwe kunstenaars, verrassende producten en originele productdesigners. We werken voornamelijk samen met kunstenaars uit Utrecht, Amsterdam en omgeving, uitzonderingen zijn soms mogelijk.

Mocht je interesse hebben in exposeren van je werk op onze website kunt je een kort verhaaltje over jezelf, een link naar je online portfolio sturen of voeg foto’s toe in de bijlage van de mail naar info@meneertabak.nl. We streven ernaar je mail binnen twee werkdagen te beantwoorden.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

U kunt alleen dezelfde dag voor 17.00 uw bestelling annuleren. Voor de bestellingen geplaatst na 17:00, geldt de volgende dag 17:00 u. Hierna kunt u de bestelling niet meer annuleren. Laat ons uw annulering weten door een e-mail te sturen naar info@meneertabak.nl.

Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten bezorgen?

Dat kan zeker. Als u tijdens het bestellen van uw product uw eigen adres invult, ziet u rechts ook een kopje ‘afleveradres’ staan. Als het factuuradres afwijkt van het afleveradres, kunt u daar het adres invullen waar u graag de artikelen wilt laten bezorgen.

Wat als een artikel is uitverkocht?

Veel van onze artikelen zijn uniek of heeft Meneer Tabak er maar één van op voorraad, zoals de vele kunstwerken en de vintage meubels en woonaccessoires.

Maar van veel andere artikelen worden er meerdere stuks gemaakt. Alles wordt in kleine oplages gemaakt, soms kan het zo zijn dat het tijdelijk is uitverkocht of dat het niet meer wordt gemaakt. Meneer Tabak probeert zoveel mogelijk informatie over de nieuwe levertijd bij het product zelf te vermelden. Mocht u toch vragen hebben over een bepaald product, neem dan gerust contact met ons op.

Hoe kan ik zien of een artikel op voorraad is?

Hoeveel er van het product op voorraad is, staat vermeld bij het desbetreffende product. Zo kunt u precies zien wat de voorraad is, ook per kleur of maat. Is een product uitverkocht? We streven ernaar om aanvullende informatie te verschaffen per product wanneer deze weer op voorraad is, mocht dit niet het geval zijn neemt u dan gerust contact met ons op.

Met welke methodes kan ik betalen bij Meneer Tabak?

U kunt bij ons betalen door middel van IDEAL.

Waarom werkt Meneer Tabak met twee verschillende BTW-tarieven?

Meneer Tabak verkoopt zowel kunst als producten. Op de kunst is een percentage van 6% BTW vastgesteld en op alle andere producten 21 % BTW. Het kan zijn dat wanneer u zowel een kunst- als een product item wilt aankopen u twee soorten BTW in het betaalscherm ziet verschijnen. De 6% wordt dan over uw kunst item gerekend en de 21% over de andere items. De BTW is altijd vooraf al in de bedragen berekend, zodat u hier niet pas in het betaalscherm mee te maken krijgt.

Heb ik garantie op de artikelen die ik bij Meneer Tabak koop?

De meeste producten van Meneer Tabak worden met de hand gemaakt door de kunstenaar of productdesigner. Ondanks dat de producten goed worden gecontroleerd, kan het zo zijn dat een product toch niet voldoet aan de eisen en het zonder u toedoen kapot gaat. Dan valt het product natuurlijk onder de garantie. U krijgt een tegoedbon ter waarde van het aankoopbedrag.

De vintage meubels en woonaccessoires hebben al een eerder leven gehad en zijn dus niet meer nieuw. Daardoor zal er altijd wel een aantal gebruikssporen op de producten te vinden zijn. Grotere beschadigingen vermelden wij bij het product en laten wij zien op de foto. De producten zijn allemaal getest en werken naar behoren, maar mocht het onverhoopt toch zo zijn dat een vintage product niet naar behoren werkt, horen wij dat natuurlijk graag. Wij zoeken dan een passende oplossing.

Neemt u contact op met Meneer Tabak door te mailen naar info@meneertabak.nl en wij nemen binnen twee werkdagen contact met u op.

Ik heb mijn artikel niet in goede staat ontvangen, wat moet ik doen?

We verkopen ook breekbare artikelen, helaas kan het soms zo zijn dat de producten niet ‘heel’ door de pakketservice zijn gekomen. Laat het ons zo spoedig mogelijk weten, het liefst nog dezelfde dag, door een foto met uw klacht te mailen naar info@meneertabak.nl. Dan zorgen wij ervoor dat u zo spoedig mogelijk een nieuw product krijgt toegestuurd. Sommige producten zijn uniek, in zo’n geval kunt u een nieuw product uitkiezen of krijgt u een tegoedbon. Wij vragen u om het kapotte product naar ons retour te sturen.

Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

U kunt het best zo spoedig mogelijk contact opnemen met Meneer Tabak door een e-mail te sturen of het contactformulier in te vullen, eventueel kunt u dan ook een terugbelafspraak maken met Meneer Tabak. Wij nemen alle klachten serieus en zullen binnen twee werkdagen op uw klacht reageren en u een oplossing bieden.

Hoe kan ik contact opnemen met Meneer Tabak?

U kunt een e-mail sturen naar info@meneertabak.nl of het contactformulier invullen, daarin kunt u eventueel ook een terugbelafspraak maken. Doordat wij vaak werkzaam zijn op locatie zijn wij helaas niet altijd telefonisch bereikbaar, maar als u een afspraak maakt bellen we u graag terug. Wij beantwoorden uw mails binnen twee werkdagen.

Mijn vraag staat er niet bij…

Staat uw vraag er niet bij, neem gerust contact met ons op door het contactformulier in te vullen of een e-mail te sturen naar info@meneertabak.nl. We streven ernaar om uw bericht binnen twee werkdagen te beantwoorden. U kunt ook een terugbelafspraak met ons maken door het contactformulier in te vullen en daarin aan te geven dat u graag terug gebeld wilt worden en rond welk tijdstip u het beste uitkomt.

Kan ik mijn artikel retourneren?

Bij online winkelen heeft u als klant altijd het recht om het artikel zonder opgaaf van redenen binnen 7 werkdagen terug te sturen. Indien u van uw herroepingsrecht gebruikt maakt kunt u het artikel met alle geleverde toebehoren, in originele staat en verpakking terugsturen. Wij hebben graag dat u ons zo snel mogelijk hiervan op de hoogte stelt via e-mail en hierbij uw rekeningnummer vermeldt en de artikelcode en/of omschrijving van het artikel geeft. U kunt het artikel retourneren, het liefst in originele verpakking, naar het volgende adres:

Meneer Tabak
T.a.v. retour-afdeling
Rijnsburgstraat 28 – III
1059 AW, Amsterdam

Kan ik ook mijn artikel omruilen?

Binnen 7 werkdagen kunt u uw artikel omruilen, mits het nog verpakt en in originele staat is. Zodra wij het artikel ontvangen, sturen wij u een unieke code waarmee u voor hetzelfde bedrag een ander artikel kan uitzoeken.

Mocht u een uniek product op het oog hebben, kunt u alvast een e-mail naar ons sturen, zodat wij het voor u kunnen reserveren.

Hoe kan ik mijn artikel retourneren?

Gelieve in de originele verpakking terug te sturen, of in ieder geval het product dusdanig inpakken zodat het niet beschadigd raakt

Wat is het retouradres?

Het retouradres is:

Meneer Tabak
T.a.v. retourafdeling
Rijnsburgstraat 28 – III
1059 AW , Amsterdam

Krijg ik mijn geld terug als ik mijn artikel retourneer?

Als u het artikel binnen de aangegeven termijn retour stuurt en aan de voorwaarden voldoet, krijgt u uw geld teruggestort. Alleen de verzendkosten komen voor de rekening van de klant.

Wat zijn de voorwaarden om het artikel te retourneren?

Het artikel moet in de originele staat zijn en niet beschadigd.
Wat voor schade is uitgesloten bij retourneren?

- Schade als gevolg van ondeugdelijk gebruik of nalatig onderhoud.
- Schade als gevolg van het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing.
- Vocht- of waterschade.

Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?

Meneer Tabak verpakt zorgvuldig uw gekochte producten, waarna we het versturen met PostNL.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

We versturen dagelijks de bestellingen. De unieke producten, vintage meubels en woonaccessoires heeft u binnen 1 tot 2 werkdagen in huis. Met uitzondering van de grotere meubels en producten, dit wordt dan bij het artikel vermeld. Soms is het door de kwetsbaarheid van het product alleen mogelijk om een artikel op te halen.

De kunstwerken uit de galerie hebben een levertijd van 5 tot 7 werkdagen. Veel kunstwerken kunnen verstuurd worden, maar bij sommige werken adviseren we u om het op te halen. Dit om beschadiging te voorkomen. Dit zal per kunstwerk aangegeven worden.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten hebben betrekking op producten die met de post te verzenden zijn. De verzendkosten staan vermeld bij zodra u de bestelling gaat plaatsen

Kan ik mijn gewenste artikel ook zelf ophalen bij Meneer Tabak?

De meeste producten, kunst of vintage is aanwezig in het atelier. Hier is dan ook de mogelijkheid dat u het artikel zelf op komt halen.

Als het desbetreffende artikel niet in het atelier aanwezig, dan is het alleen in overleg mogelijk dat u het artikel op komt halen. Hiervoor kunt u het beste een afspraak maken door ons een email te sturen naar info@meneertabak.nl.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben en het pakket wordt bezorgd?

Als PostNL langs komt en het blijkt dat u niet thuis bent, zal de bezorger een briefje achterlaten en het de volgende dag nogmaals proberen. Bent u dan opnieuw niet thuis, dan brengt de bezorger het bij de dichtstbijzijnde postkantoor, daar kunt u het dan tijdens de openingstijden van het postkantoor ophalen.

Wat moet ik doen als er schade is ontstaan tijdens het transport?

Laat het Meneer Tabak zo snel mogelijk weten en neem indien mogelijk foto’s van de schade die is ontstaan. We zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen en het probleem oplossen.